Sunday 4 October 2015

Moscow : Avia Park, Metro Polezhaevskaya

Assalamualaikum.
Sebenarnya pagi ahad ni nak pergi cek gigi. Janji pukul 10 pagi dengan doktor. Tapi bangun pukul 9.45. Tapi takpe je sebab klinik gigi dekat je dengan hostel. Tapi tulah, sampai-sampai je nampak doktor tu borak-borak je kat depan klinik. Bila masuk klinik nurse tu cakap yang mesin rosak jadi tak boleh buat harini. Aku pun terus macam malas nak fikir. Sebab dia suruh buat esok, tapi esok aku ada lab sampai petang. Dah la aku kena bangun awal harini. Malam tadi dengar talk Datuk dari IKSIM. Pastu balik tu aku tidur lambat. Lepas bangun subuh aku tidur balik. Pastu kelam kambut nak siap-siap pergi klinik sebab bangun lambat. Pastu pastu tak jadi nak cek harini. :(

So rasa macam tak nak balik sangat bilik. Tapi taktau nak pergi mana sebab awal lagi kan. Banyak shopping complex tak buka lagi. Ingat nak pergi ashan, tapi takde benda pun nak beli. So aku pun terus teringat shopping complex baru bukak dekat metro polezhaevskaya. Terus mesej wani tanya apa nama dia. Google jalan. Pastu terus tunggu bas. Padahal bateri ada 30% je.  Sampai sana je bateri aku dah tinggal 9%. Sebab guna gps kan. Aku tersalah keluar metro. Jadi duk naik turun tangga tak jumpa station bus nak pergi avia park tu. Padahal banyak kali kot bas tu lalu depan aku. Cuma tak tau nak naik bas tu dari mana. 

Lepas nak dekat setengah jam duk naik turun tangga. Aku masuk balik metro pastu keluar ikut kepala. Ada tanda arah nak pergi station bus avia park tu. Aku macam blur betul sampai tak boleh fikir benda senang tu. :p Bas tu free je sebab bas tu memang nk ke avia park. Penuh bas tu sebab harini kan hari ahad. Bas tu warna kuning. Dia ada tulis nak pergi Avia Park. 




ni gambar google. Sebab aku ambik gambar tak cantik. :p

Avia park ni besar. Pastu lagi seronok daripada Vegas. Aku jalan sorang-sorang kot sampai pukul 2. Aku masuk banyak kedai. Nak cakap semua macam tipu je sebab banyak sangat kedai. Aku makan sorang-sorang. Nampak macam lonely, tapi aku happy sangat sebab best gile. hehe. Over sangat. Tapi yang kelakar aku tak beli baju ke ape. Aku masuk OBI beli spray kulat. kekeke. Sebab aku cari seluar tidur tapi takde. Pastu aku minat dari dulu kasut nike high cut yang putih. Tapi harga dia 5490 r. Dahla aku final year. Kat malaysia confirm la tak pakai dah kasut tu. Jadi lupakan jelah. :p  Aku cari selipar bulu-bulu nak pakai kat bilik sebab sekarang kan dah start sejuk. Tapi harga dia 799 r. Aku macam mahalnyaaaaa. hahaha. Tapi lawa sangat sebab selipar tu bentuk bear, siap ada ekor lagi. 

Ni la akuarium tu. Aku tak pandai ambil gambar. Tu yang gambar atas tu curi google je.

Tingkat atas tu banyak food court. Ice skating pun ada kat situ. 

Aku tangkap time otw nak balik. Tangkap laju laju sebab ramai orang, Maluu. hehe

Besarr. Dia ada lebih kurang 4 blok bangunan. Tapi dalam dia bersambung je semua. 

Ni pun aku kena jalan jauh jugak sebab tempat tunggu bas jauh. Pastu aku dah penat dah sebenarnya sebab sesat kat parking lot. hehe. Aku balik tu naik lif. Jadi keluar arah lain. Sampai-sampai sini aku naik escalator. Jadi dia macam hujung-hujung.  


No comments:

Post a Comment